sobota, lipca 28, 2018

Pasztet z cukinii


Nadmiar cukinii skłonił mnie do wyszukania ciekawych i smacznych dań z tym zielonym warzywem. Leczo na zimę do słoików zrobione, bigos nam już zbrzydł, placki także. Na pewnym blogu natknęłam się na pasztet wegetariański z cukinii. Troszkę go zmodyfikowałam i wyszedł pyszny. Nawet mój 2 latek się nim zajada. 

Składniki:
* 4 szklanki startej i dobrze wyciśniętej cukinii 
* 3 jajka
* 2 marchewki 
* 150 g sera żółtego
* 2 cebule 
* 2 szklanki bułki tartej 
* 8 pieczarek 
* pęczek pietruszki
* sól i pieprz
* 3 ząbki czosnku 
* masło

WYKONANIE:

Cukinie obieramy i pozbywamy się środka ( u mnie były to 2 duże cukinie). Ścieramy na tarce o grubych oczkach. Zasypujemy solą ( około 2 łyżeczki) i odstawiamy na pół godziny. Po upływie tego czasu bardzo dokładnie odciskamy nadmiar wody i odmierzamy 4 szklanki wiórków cukinii. 


Cebulę kroimy w niewielką kostkę i podsmażamy na maśle do delikatnego zarumienienia. 


Pieczarki kroimy i podsmażamy z cebulą. Pod koniec dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. 
Marchewki i żółty ser ścieramy na tarce o grubych oczkach.


Do miski wsypujemy wszystkie składniki: cukinię, marchewkę, podsmażone pieczarki z cebulą i czosnkiem oraz ser. Dodajemy bułkę tartą, posiekaną natkę pietruszki i jajka. Całość wyrabiamy ręką i doprawiamy solą i pieprzem. 


2 keksówki smarujemy masłem i obsypujemy bułka tartą. Pozbywamy się jej nadmiaru bułki. Wkładamy masę do foremek. Przez środek formujemy niewielką górkę.

Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190° i pieczemy przez około 70 minut. Pasztet studzimy w foremkach.

SMACZNEGO



2 komentarze:

  1. o kurcze kradne przepis i robie:) u nas nadmiar ogromny:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Mama do potęgi 3 , Blogger